Hogyan fogynék én húsz kilót egy év alatt, ha kéne

on .

Tíz pontban összeszedtem azt, hogy én miként adnám le a súlyfeleslegemet, ha fogyni szeretnék. Íme egy program, ami szerintem havi egy-két kilogramm leadására kiváló éhezés és megszakadás nélkül.

1. Vennék két táplálékkiegészítőt. Az egyik valamilyen zsírégető készítmény (zöld kávé, klorogénsav, forskolin, stb.), a másik egy zsírmágnes lenne. A zsírégető segít a zsír elégetésében és csökkenti az étvágyat. A zsírmágnest meg akkor szedném, ha tudnám előre, hogy most egy (csak egy és nem mindegyik étkezéshez) kiadósabb étkezés következik (családi ebéd, stb.), és akkor az esetleges súlygyarapodás megelőzésére ezt fogyasztanám. Ezekről a készítményekről bőven van információ az interneten, csak körül kell nézni. Mivel ezekről a készítményekről a legtöbb információ reklám, így kellő kritikával kezelném azokat.

2. Elolvasnék jó sok táplálkozási könyvet, edzésprogramokat nézegetnék, hogy legyen kellő ismeretem a kúra elkezdéséhez és jól össze tudjak rakni egy programot hozzá. Különösen jól átnézném a ketogén diétát és a zöldségturmixokról is sokat olvasnék.

3. Elkezdenék csak annyit enni, ami alapos rágás mellett még éppen jól esik. Csak olyat ennék meg, olyan mennyiségben, akkor, amikor jól esik, de este 6 után már csak legfeljebb akkor ennék ha éjfél után fekszem várhatóan le, de este nyolc után semmiképpen sem. Amit biztos befejeznék az a délutáni nasikázás és a TV előtti evés.

4. Megváltoztatnám a légzésemet és áttérnék egy egészségesebb légzésre. E légzés hatásai: kisebb étvágy, jobb emésztés, kisebb alvásigény, testtömeg normalizálódás, nagyobb lelki nyugalom, vérnyomás normalizálódás, jobb erőnlét, terhelhetőbb ízületek. A légzés pedig a rekeszizom, avagy hasi légzés orron keresztül. Arra kell figyelni, hogy belégzésnél a has mindig kifelé mozdul el és közben a mellkas szinte nyugalomban van. E témáról bővebben könyvemben, A légzés gyógyító ereje-ben olvashat.

5. Izometrikus izomfeszítő és légző gyakorlatokat végeznék a fogyás elősegítésére, az anyagcsere gyorsítására úgy napi 2x5 percben Miki Ryosuke módszerével. Jó tudni: a 100 %-os, azaz teljes erővel végzett izommunka esetén a test azonnal elkezdi égetni a zsírt is, nem kell hozzá az a 30 perc ami közepes intenzitású edzések esetén szükséges. Az izometrikus izomfeszítő gyakorlatok azért is jók, mert nem terhelik túl az ízületeket és a szívet. Az ereket viszont erősen megterhelheti ez a gyakorlat, így a magas vérnyomásosak csak óvatosan gyakorolják.
E gyakorlat helyett, mellett jó lehet néhány hasprés gyakorlat, nem felülés, ami szintén a metabolizmus gyorsítását célozná és nem a hasizom erősítését, bár valamennyire azt is megteszi.

6. Jól átnézném milyen hiedelmeim, félelmeim vannak, amik túlsúlyomat okozzák és fenntartják. Ezek közül naponta egytől megszabadulnék meditációs eszközöket használva. (5 perc/nap)

7. Naponta legalább egyszer 10 percig relaxált állapotban az összes érzékemmel elképzelném, hogy milyen lesz az, amikor elérem ideálisnak gondolt testalkatomat. Ehhez még hozzátenném azt a pozitív lelki állapotot, amit sikerem jelenteni fog.

8. Havonta stresszoldásra járnék egy kineziológushoz, hogy kezelje azokat a stresszeket, hiedelmeket, amik éppen szükségesek a további fogyás elősegítésére.

9. Nagyon jól működnek a gondolkodás átalakításában, a test programozásában az ún. pozitív mondatok. Pl. napról napra kevesebb rajtam a háj, vagy egyre jobban nézek ki, természetemnél fogva könnyen adom le súlyfeleslegemet, stb. Nagyon hasznos, ha valaki ezeket rímekbe, rigmusokba szedi. Pl.
Zsírom elég, nincsen hájam, növekszik is szépen bájam!
Kövérségem fogyóban, zsírom csökken mindjobban!
Fogyok, fogyok egyre fogyok, míg csak meg nem karcsúsodok!
Testem kecses, lelkem repes, egészségem fergeteges!

10. Naponta innék 2 liter vizet. Ha többet edzek vagy meleg van, akkor többet. A vizes palackomra pedig pozitív mondatokat és a célomat írnám fel, pl. június 15–re …. kg vagyok, természetemnél fogva könnyen adom le súlyfeleslegemet, stb.

Ezeket a mondatokat, mondókákat vagy akár saját személyre szabott alkotásokat, akár dallamba foglalva is, ismételgetve szintén szép eredményeket lehet elérni. Én napközben ráérő időmben pl. séta, vásárlás, munkahelyi üresjárat közben mondogatnám magamnak, persze csak magamban, ha más is jelen van.
Miután elértem ideálisnak tartott testalkatomat mind a tíz pontot betartva nagyon örülnék sikeremnek. Új ruhákat vennék, ünnepelnék és teljesen nyugodt és biztos lennék abban, hogy ezt a testtömeget erőfeszítések nélkül fenn is tudom tartani. Néhány pontot, amiről azt érezném az eltelt idő alatt, hogy nemcsak a fogyást segítette elő, de életemet is boldogabbá, élhetőbbé tette azt beépíteném fenntartandó szokásként életembe.

Egyebek:
1. Ha a fogyás gyorsabb lenne havi 3 kilónál, akkor érdemes valamit esetleg lassítani, mert a bőr nem biztos, hogy tudja követni a fogyást (főleg idősebbeknél), másrészt a gyors fogyás nagyon megterhelő lehet egyes szervekre (máj, vese, tüdő), ami könnyen megbetegedéshez vezet.
2. Komolyabb edzés nem szerepel ebben a programban, de ha testi állapota, időbeosztása megengedi, akkor nagyon jót tesz heti 3 komolyabb edzés. Fogyni a közepes intenzitású hosszan végzett, legalább egy órás, kocogás, futás, zumba, kapálás, súrolás, úszás, foci, stb. mozgások a megfelelőek.
Az edzések azért is jót tesznek, mert nemcsak zsírt éget így az intenzív mozgás megkezdése után fél órával, de izmait is erősíti és tömegüket növeli a zsírhoz képest, továbbá emésztését is gyorsítja ezáltal.
Ha edzés közben figyel légzésére és enyhe légszomjban vagy edzőmaszkban edz, akkor még étvágya is kisebb lesz edzés után, mint egyébként lenne.
3. Ha túlsúlya mellett van(nak) valamilyen betegsége, akkor házi orvosával beszélje meg a lehetőségeket. Érdemes elmenni egy laborvizsgálatra is, hogy felkészültebben vágjon neki a fogyókúrának. (Ha vércukorszintje magasabb az egészséges szintnél, de nem sokkal, akkor érdemes  inzulin rezisztenciával is számolni, mert magas inzulin szint mellett zsírból fogyni nagyon nehéz.)